Inkább legyünk különlegesek együtt, mint átlagosak külön!
Esküvői kisokos, nem csak házasulandóknak

Linkmarketing vs. Google Ads?

Nagyon sok weblap tulajdonos felrakja magának azt a kérdést, hogy melyikbe érdemesebb több pénzt fektetni: a Google Ads fizetett hirdetésekbe, vagy az organikus találatokat biztosító linképítésbe? A válasz nem könnyű, de amíg egy vállalkozás nem próbálja ki mindkettőt, nem is fogja megtudni, melyik a leghatékonyabb módszer a Google-ben kereső felhasználók elcsábításához.

Linkmarketing vs. Google Ads?

Menjenek párhuzamosan?

A linkmarketing nagyon hasznos dolog, hiszen a hatása tartós, és nem kell folyamatosan fizetni sem érte. Csupán addig, amíg a kívánt hatást nem éri el. Az ehhez szükséges idő előre nem megjósolható, hiszen függ a konkurenciától és a versenytől is, hogy a kiépített linkek milyen eredményt tudnak produkálni. Egy biztos, már pár hét után érezhető a hatása, hiszen garantált, hogy a weboldal előrébb mozdul majd a Google találati listájában. A kérdés csak az, hogy mennyit. Az optimalizálás előtt érdemes egy alapos kulcsszókutatással kezdeni, hogy csak olyan kifejezésekre menjen a kampány, amire valóban keresnek az emberek.

A Google Ads a keresőóriás fizetett hirdetése, amelyek az organikus találatok előtt jelennek meg. Az oldal tetején és az oldal alján egyaránt. Ez egy olyan rendszer, hogy a hirdető megmondhatja, hogy ő mennyit szán egy kattintásra, és a Google ennek megfelelően helyezi el vagy fent, vagy lent, vagy akár a sokadik oldalon. A cél az, hogy a lehető legmagasabb összeget kell ajánlani, ha jó helyeket szeretne valaki elérni. Szóval attól, hogy valaki Google Ads kampányt indít, még koránt sem biztos, hogy az első oldalon fog szerepelni, hiszen ha alacsony az ajánlata, akkor csak a sokadik oldal lap alján fog megjelenni. Látható, hogy hosszú távon eléggé lehúzós tud lenni, de akinek gyors láthatóság kell, érdemes kipróbálni.

A szakemberek szerint érdemes mindkét irányt megnézni, főleg egy induló vállalkozás esetén. Amíg a linképítés során előre sorolódik az adott weboldal, addig az Adwords segítségével bejönnek a látogatók a weboldalra, majd egy idő után az Adwords elhagyható, hiszen a weboldal az organikus találatok között is előkelő helyen fog szerepelni.

Címke: Linkmarketing
Dátum: 2019-07-26