Ma már szinte minden vállalkozónak van saját weboldala, akinek meg nincs, szeretne. Ez nem véletlen, ugyanis a digitális világ térnyerésének köszönhetően a cégek, vállalkozások csak akkor tarthatják a lépést a konkurenseikkel, ha jelen vannak az interneten egy megfelelő struktúrával és tartalommal ellátott weboldallal.
A weboldal láthatóságának alappillérei
A releváns látogatók szerzése egy bonyolult, sokrétű feladat. A weboldal készítés során nagy figyelmet kell szentelni a keresőoptimalizálásra, ez ugyanis az egyik alapfeltétele annak, hogy az oldal látogatottsága hosszútávon is magasan szárnyaljon. Ha nincsenek optimalizálva a szövegek, az URL címek, a címek, a meta szövegek, ha nincsenek megfelelően formázva, tagolva az egyes tartalmi elemek, ha nincsenek kifelé mutató linkek az oldalon, akkor lehetetlen jó helyezést szerezni a Google találati listájában, ez pedig jóformán egyet jelent azzal, hogy a weboldal láthatatlan lesz az emberek számára. Az internetezők gyorsan akarnak hozzájutni az információkhoz, ami sok esetben azt jelenti, hogy a találati lista 2. oldaláig már biztosan nem jutnak el.
Még mindig a rendszeres tartalom a király
A releváns látogatók szerzése nem csak ezen múlik. Az emberek szeretik az érdekes, informatív és folyamatosan frissülő tartalmat. Ha a keresőoptimalizálás technikai része rendben van, akkor a weboldal jó úton van afelé, hogy hozza az eredményeket. Ugyanakkor a szövegek tartalmáról, rendszerességéről sem szabad megfeledkezni, ugyanis ez is nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a weblapra egyre több látogató érkezzen. A Google már évek óta arra hívja fel a figyelmet, hogy a szövegírásban hatalmas érték rejlik, és csak azok a weblapok érhetnek el jó helyezést, amik valódi tartalmat kínálnak a felhasználóknak, és nem csak a kulcsszavak halmozásával akarják odavonzani őket.